Skip to content

עבודה בעמידה תורמת לריכוז

מחקר חדש מבית מכון המחקר האמריקאי לרפואה ציבורית Texas A&M, מצביע על עליה של 46% ביעילות בעבודה לעובדים בעמידה

אתם כבר מכירים את האמירות והמחקרים אודות 'מגפת' הישיבה הממושכת. כן, זו שמוגדרת כסכנה החדשה
למין האנושי, ממש כמו עישון. ישיבה ממושכת גורמת לנו להשמנת יתר, מגבירה את הסיכון להתקפי לב ולחץ דם גבוה ובאופן כללי פוגעת בבריאותינו לאורך זמן ובאופן קטלני.

אבל המחקר החדש מבית מכון המחקר הנחשב Texas A&M, באמת מצליח להוכיח את מה שעד היום נחשב בגדר השערה בלבד. עמידה משפרת את היעילות שלנו בעבודה בכ-46%.

במסגרת המחקר נבחנה יעילותן של שתי קבוצות עובדים, בנות עשרות עובדים כל אחת, במהלך תקופה בת 6 חודשים. העובדים, יועצי תמיכה טכנית במרכז שירות לקוחות, חולקו לשתי קבוצות אשר לאחת מהן סופקו עמדות עבודה היברידיות, המאפשרות מעבר מהיר מישיבה לעמידה.

העובדים כך מסתבר, ניצלו את העמדות החדשות היטב, ועבדו פחות 1.6 שעות בישיבה לעומת חבריהם בעלי השולחנות הרגילים. התוצאות, כך עולה מהמחקר המקיף, מדברות בעד עצמן. העובדים בעלי העמדות ההיברידיות ביצעו 46% יותר שיחות מוצלחות ביחס לחבריהם בשולחנות הרגילים שעבדו בישיבה. לא רק קצב העבודה השתפר, אלא גם טיב הטיפול בכל תלונה.

"אני מקווה שהמחקר הזה יוכיח לחברות, שלמרות העלויות הגבוהות יחסית שבהוספת עמדות עבודה מתכווננות, משתלם להשקיע ברווחת העובד לטווח הארוך, שכן היעילות הגבוהה שנצפתה במחקר מחזירה את ההשקעה בזמן קצר יחסית". כך פרופסור מארק בנדן ממנהלי המוסד וראש המכון לארגונומיה.

"שימוש בציוד ארגונומי במשרד אינו מותרות, אלא חיסכון אמיתי בכסף ודאגה לעובדים" כך גרי ארנסון, פיזיותרפיסט ויבואן עמדות העבודה ההיברידיות מבית VARIDESK האמריקאית בישראל. "כשרוכשים שולחן מתאים, כסא איכותי ומעניקים תנאי עבודה נוחים, מקבלים עובדים יעילים יותרים, פוריים יותר, חולים פחות ובעיקר מרוצים יותר. אני רואה את ההבדל ביחס העובדים בחברות גדולות אך גם בקטנות, בכל העולם. VARIDESK מאפשרת לדאוג לעובדים ולשפר את איתות וקצב העבודה בכל חברה, הייטק, עריכת דין, פיננסים וכל ארגון בו העובדים נדרשים לשבת שעות ארוכות".

המחקר פורסם ב-25.5.2016