Skip to content

עבודה מהבית - טיפים לעבודה נכונה

בכל משבר, טמונות גם הזדמנויות.

אנשים רבים התבקשו כעת לעבור לעבודה מהבית, זו הזדמנות מצוינת להציג את היכולת שלנו לשמור על מקצועיות ופרודוקטיביות, ללא קשר למקום בו אנו נמצאים.

יחד עם זאת, הדבר קשה לביצוע, אם לא ניצור את המרחב הפיזי שיאפשר לנו להתרכז, להרגיש בנוח ולהיות יצירתיים.

יש לנו כמה טיפים עבורכם, שיהפכו את החלל הביתי לסביבת עבודה ארגונומית:

  1. הפרדת כוחות- גם כאשר עובדים מהבית, נסו ליצור הפרדה בין חלל העבודה ליתר חללי הבית. אם הדבר אינו מתאפשר ואתם עובדים על שולחן האוכל או באזור אחר בבית, נסו ליצור סימן כלשהו שיבהיר ליתר בני הבית שאתם כעת "בעבודה". זה יכול להיות שלט מאולתר "אני בעבודה" או אפילו כל סימן אחר מלפטופ פתוח ועד להחלפת בגדי הבית לבגדי עבודה.
  2. איך שנוח לך- אחרי שהגדרנו את גבולות הגזרה, כעת יהיה עלינו ליצור חלל עבודה שיהיה לנו נעים ונוח. מרבית השולחנות מגיעים בגובה סטנדרטי כך שאיתם אין בעיה. הכיסאות בבית לעומת זאת נמוכים יותר מכסאות משרדיים, כך שאם אין ברשותך כסא משרדי בבית, עליך להגביה את אופן הישיבה. השתמשו בכרית הגבהה כך שתהיו בגובה מתאים ונוח יותר לעבודה עם המקלדת. עשו שימוש בקופסא בגובה 15-20 ס"מ שתוכלו להניח עליה את הרגליים ולשבת באופן נוח יותר. הדבר יסייע לכם לשמור ולייצב את האגן ולהרפות את הגב. אם לא תקפידו על כך, תמצאו את עצמכם יושבים בקצה הקדמי של הכסא.
  3. דע את האויב- החלק הקשה ביותר בעבודה מהבית הוא שאתה האויב הטוב או הגרוע ביותר של עצמך. המקרר תמיד נמצא שם והילדים משחקים במשחק רועש והספה נראית מזמינה במיוחד. תהיו מציאותיים, אל תנסו אפילו לשבת במשך שלוש שעות רצופות. הכינו גיליון משימות יומי שירכז את המטרות העיקריות שלכם לאותו היום. עשו שימוש בחוק ה- 30 דקות- הכלל הוא שצריכה לעבור לפחות חצי שעה לפני שתוכלו להנות מהקפה הבא או כל הסחה או הנאה אחרת.
  4. להיות מציאותיים- לא נוכל להימנע לחלוטין מהסחות דעת, אם נתייחס לכך באופן מציאותי, נבטיח כי יעדי העבודה יושגו ונוכל לשמור על האיזון שבית הבית לעבודה.

כמו שכבר אמרנו בתחילה, הזמנים המטורפים האלה יכולים להיות הזדמנות מצויינת- להיות בבית, להנות מזמן יקר עם הילדים ובני הזוג.

יחד עם זאת, יש לנו את דרישות העבודה להתמודד איתן, ואם נעשה זאת בדרך הנכונה, נוכל להפוך את הזמן הזה ולהיות פרודוקטיביים וממושמעים יותר.

אם נעשה זאת בדרך הנכונה, יש סיכוי שגם כאשר כל השגעון הזה יעבור, הבוסים שלנו יחליטו שזה רעיון מעולה שנמשיך לעבוד מהבית...

רוצים לדעת עוד על הדרכים הטובות ביותר לעבוד מהבית? קראו את העקרונות לעבודה חכמה שלנו