לא מצליחים להתרכז? אתם חייבים לעמוד

מחקר חדש מבית מכון המחקר האמריקאי לרפואה ציבורית Texas A&M, מצביע על עליה של 46% ביעילות בעבודה לעובדים בעמידה

אתם כבר מכירים את האמירות והמחקרים אודות 'מגפת' הישיבה הממושכת. כן, זו שמוגדרת כסכנה החדשה
למין האנושי, ממש כמו עישון. ישיבה ממושכת גורמת לנו להשמנת יתר, מגבירה את הסיכון להתקפי לב ולחץ דם גבוה ובאופן כללי פוגעת בבריאותינו לאורך זמן ובאופן קטלני.

אבל המחקר החדש מבית מכון המחקר הנחשב Texas A&M, באמת מצליח להוכיח את מה שעד היום נחשב בגדר השערה בלבד. עמידה משפרת את היעילות שלנו בעבודה בכ-46%.

במסגרת המחקר נבחנה יעילותן של שתי קבוצות עובדים, בנות עשרות עובדים כל אחת, במהלך תקופה בת 6 חודשים. העובדים, יועצי תמיכה טכנית במרכז שירות לקוחות, חולקו לשתי קבוצות אשר לאחת מהן סופקו עמדות עבודה היברידיות, המאפשרות מעבר מהיר מישיבה לעמידה.

העובדים כך מסתבר, ניצלו את העמדות החדשות היטב, ועבדו פחות 1.6 שעות בישיבה לעומת חבריהם בעלי השולחנות הרגילים. התוצאות, כך עולה מהמחקר המקיף, מדברות בעד עצמן. העובדים בעלי העמדות ההיברידיות ביצעו 46% יותר שיחות מוצלחות ביחס לחבריהם בשולחנות הרגילים שעבדו בישיבה. לא רק קצב העבודה השתפר, אלא גם טיב הטיפול בכל תלונה.

"אני מקווה שהמחקר הזה יוכיח לחברות, שלמרות העלויות הגבוהות יחסית שבהוספת עמדות עבודה מתכווננות, משתלם להשקיע ברווחת העובד לטווח הארוך, שכן היעילות הגבוהה שנצפתה במחקר מחזירה את ההשקעה בזמן קצר יחסית". כך פרופסור מארק בנדן ממנהלי המוסד וראש המכון לארגונומיה.

"שימוש בציוד ארגונומי במשרד אינו מותרות, אלא חיסכון אמיתי בכסף ודאגה לעובדים" כך גרי ארנסון, פיזיותרפיסט ויבואן עמדות העבודה ההיברידיות מבית VARIDESK האמריקאית בישראל. "כשרוכשים שולחן מתאים, כסא איכותי ומעניקים תנאי עבודה נוחים, מקבלים עובדים יעילים יותרים, פוריים יותר, חולים פחות ובעיקר מרוצים יותר. אני רואה את ההבדל ביחס העובדים בחברות גדולות אך גם בקטנות, בכל העולם. VARIDESK מאפשרת לדאוג לעובדים ולשפר את איתות וקצב העבודה בכל חברה, הייטק, עריכת דין, פיננסים וכל ארגון בו העובדים נדרשים לשבת שעות ארוכות".

המחקר פורסם ב-25.5.2016

חמישה אקססוריז לבעלי שולחן עמידה היברידי

אז רכשתם עמדת עבודה היברידית, של VARIDESK כמובן, או קבלתם שולחן הידראולי מהעבודה, או שפשוט בניתם עמדת עבודה גבוהה. בכל מקרה ישנם מספר פריטים שממש יסייעו לכם ליהנות מהעבודה בעמידה בצורה מושלמת.

משטח עמידה/דריכה
משטחי עמידה הם משטחים עמידים במיוחד, עשויים חומר אקרילי גמיש וממולאים במילוי צמיגי, המאפשר עמידה ממושכת ומופחתת כאב. ה-MAT שלנו מביתVARIDESK, מיועד בדיוק עבורכם, העומדים ומאפשר לכם לעמוד זקוף, ללא כאב מיותר בכף הרגל ובנוחות מרבית.

 נעלים נוחות
הרגלים שלכם, למרות שנראה לכם שהן ממש נהנות מהעמידה הממושכת, צריכות מנוחה, גם תוך כדי עמידה. נעלי העבודה שלכם, נעלי הבית או אפילו רגליכם היחפות (למרות שזה ממש מהנה), לא מסייעות לכף הרגל. הצטיידו בנעלי ספורט נוחות וקדימה לעבודה

שרפרף
עמידה ממושכת באותה התנוחה יכולה לשעמם, לא רק אתכם אלא גם את הרגלים שלכם. וכשמשעמם לרגלים, הרגלים מתחילות לכאוב. צרפו לעמדת העבודה שלכם שרפרף, אפשר אפילו מתקפל, ומדי פעם השתמשו בו. הניחו עליו את אחת הרגלים לסירוגין ותנו לה לנוח.

גליל דריכה
אולי הזדמן לכם לראות כאלה בסדרות אמריקאיות, אבל לרוב הן לא נפוצות. מדובר בגליל מחומר מוקצף, חצי קשיח, באמצעותו, כמו השרפרף תוכלו ליצור הפוגות עבור רגליכם. גלגלו את הגליל תחת לאחת מכפות הרגלים ותרגישו בהבדל. ניתן למצוא גלילים כאלה גם באיביי תחת Foam Roller , או אפילו בארץ, בחברות המייצרות מוצרים מחומרים אקריליים מוקצפים כחברת פלציב.

כסא ממש טוב
ישנם המון כסאות בשוק וכשרואים את המחירים לעתים נבהלים, אבל מה אם נתמחר את שעת העבודה שלכם, ואחר כך נשווה למחיר הכיסא הטוב (אבל ממש טוב) שראיתם? נראה לי שנגיע לתוצאה שמחייבת אתכם לרכוש כסא טוב, לא סתם 'כסא מנהלים', אלא כיסא אורטופדי איכותי, כזה שנבדק על ידי יועצים ארגונומיים או פיזיותרפיסטים., כסא שטוב לכם.

עומדים בריא – הטיפים שיעשו לכם את העבודה

התחלתם לעבוד בעמידה? מעולה! אם אתם בבית או במשרד, חשוב לשמור על ארבעה כללים שיסייעו לכם לעמוד לאורך זמן וליהנות מעבודה יעילה וללא כאבי גב.

כלל ראשון: אל תעמדו יחפים. נעלי ספורט, קרוקס או כל נעל נוחה אחרת. הכל עובד. הרגליים שלכם יודו לכם.

כלל שני: חפשו משטח עמידה נוח. נכון, ישנם משטחי עמידה מקצועיים (ושלנו באמת מעולה) אבל רובם יקרים יחסית ועולים כמה מאות שקלים למשטח ג'ל איכותי. אבל אפשר גם אחרת, חפשו מזרון יוגה עבה, משטח פלציב שמשמש בדרך כלל למשחקי בריכה גם יספיק.

כלל שלישי: אל תשכחו לזוז במהלך העבודה, תנועות ספונטניות ומתיחות ממש ישפרו את מצבכם. (ויש גם וידאו עם תרגילים)

כלל רביעי: לשבת, לקום. אתם חייבים לשבת לעתים קרובות (ועם VARIDESK זה ממש קל). קחו הפסקות ישיבה מרובות והעניקו לגופכם מנוחה.

כלל חמישי: השתמשו במסך גדול ולא במסך של הלפטופ. והתאימו אותו לגובה העיניים.  עם  VARIDESK  תוכלו להניח את שניהם ואף יותר ולעבוד במקביל. לא משתמשים במסך גדול? צפו לכאבי צוואר משמעותיים.

כלל שישי: וודאו שאתם לא עובדים מול אור מסנוור, בהיר מדי, חזק מדי או לא מכוון נכון. לא תמיד מתייחסים לכך, אך גם תאורה שמציקה רק מעט, פוגעת ביכולת הריכוז שלנו, גורמת לכאבי ראש ופוגעת בראייה.

מכשירי עזר לישיבה ממושכת

יושבים שעות ארוכות ליד המחשב, מול הטלויזיה, עם הטלפון ביד בבית, בקופת החולים, במסעדה ב…בכל מקום כמעט, אנחנו יושבים אפילו ברכב או באוטובוס. אנו מבלים למעלה מעשר שעות ביום לפחות בישיבה ושמונה שעות לפחות בשינה. אנחנו יושבים המון, וגופנו לא בדיוק אוהב את התחושה הזו. השרירים מתקשים לפעול באותו האופן, אנחנו משמינים, מתנוונים וגבנו זועק לעזרה.

אז מה עושים? עומדים.

העצה הראשונה שלנו היא: עמידה. אבל אנחנו יודעים שאינכם אוהבים לעמוד ולכן הבאנו ארצה את עמדות העבודה מבית VARIDESK המאפשרות עבודה היברידית ומעבר מישיבה לעמידה בשלוש שניות.

לא מעוניינים לעמוד מדי פעם? יש לנו מספר אמצעים שלבטח ישנו לכם את הדרך בה אתם עובדים, אפילו בישיבה:

  1.      הדום לרגלים

אתם מכירים את ההדום הזה, ישנם פשוטים מפלסטיק זול וישנם יקרים מעץ ומגולפים ביד, ישנם כאלה בעלי גלגלים וישנם מחוספסים ורפלקסולוגים. כולם מצוינים, כל אחד יכול לבחור לעצמו אחד, החלק החשוב הוא פשוט לבחור וגם לקנות, אף אחד אחר לא ידאג לכם.

      מגביה למסך

אתם יכולים להניח אותו על ערימת ספרים או חוברות, ואתם גם יכולים לרכוש מגביהה מקצועי או זרוע מתכווננת. החשיבות הארגונומית של התאמת גובה המסך לגובה העיניים שלכם, קריטית ומשמעותית בעיקר כשעוסקים בכאבי גב וצוואר.

  1.      כסא ממש טוב

ישנם המון כסאות בשוק וכשרואים את המחירים לעתים נבהלים, אבל מה אם נתמחר את שעת העבודה שלכם, ואחר כך נשווה למחיר הכיסא הטוב (אבל ממש טוב) שראיתם? נראה לי שנגיע לתוצאה שמחייבת אתכם לרכוש כסא טוב, לא סתם 'כסא מנהלים', אלא כיסא אורטופדי איכותי, כזה שנבדק על ידי יועצים ארגונומיים או פיזיותרפיסטים., כסא שטוב לכם.

איך להישאר מרוכזים בעבודה – 5 עצות פשוטות להפליא

זה קורה לכם מדי פעם נכון? רגע אחד קצרצר של הסחת דעת, רצון קל לברוח מהמחשבות על העבודה והנה, אתם באתר החדשות האהוב עליכם, מדלגים בין כתבות בנושא המצב הביטחוני, לכתבות על גידול מלפפונים אורגניים, בכל זאת, נושא חשוב. אבל 5 הדקות שהקצבתם לעצמכם עברו, והנה עוד עשר חלפו להן ופתאום אתם מגלים שחלפה לה חצי שעה. שעה שלמה אפילו. ואז צריך לחזור לעבודה.

"איפה הייתי…? על מה חשבתי…?"
אז הבריחה הקטנה הזו, עלתה לכם בעוד 20 דקות של חזרה לשגרה והנה, נגמר  היום. 
אז מה עושים? הנה חמש עצות שיסדרו לכם את היום (בפעם אחרת נביא את החמש הנוספות…):

צאו לסיבוב

רוצים הפסקה? מצוין. עזבו את המחשב, צאו לסיבוב בבית/במשרד/בבית הקפה. לכו לשירותים, מלאו מים בבקבוק, רק אל תשבו ותבהו בכתבות מיותרות במחשב.

עבדו בעמידה

העולם דוהר לעבודה בעמידה, בכל זאת, הוכח מחקרית שעמידה בזמן העבודה משפרת את היעילות בכ-46%. השיגו לעצמכם כיסא טוב, הדום לרגלים וכמובן עמדת עבודה שתאפשר לכם לבחור לעמוד מתי שתרצו (בעברית – VARIDESK), חצי שעה עובדים בישיבה, 15 דקות בעמידה. מה שתבחרו/

ארגנו את שולחן העבודה שלכם

שולחן מסודר ונקי מאפשר לכם לעבוד בשקט. העיניים שלכם רגועות ומרוכזות רק במסך. אין הסחות דעת מיותרות כשידכם, פוגשת לפתע בפנקס סורר או מהדק נייר.

רשמו את המשימות היומיות שלכם מולכם

גם אם אתם משתמשים באפליקציה בטלפון או תכנת ניהול משימות במחשב, עדיין, רשימת משימות קצרה ליום, כזו שהכנתם ערב קודם, תסייע לכם לראות את התמונה במלואה, ולסיים את כל המשימות היומיות.

אוזניות

אלה יכולות להיות אוזניות רגילות שמשמיעות את המוסיקה האהובה עליכם, ואלה יכולים להיות אטמי אוזניים מקצועיים בצורת אוזניות (כמו של גננים למשל). אזור העבודה רווי רעשי רקע המסיחים את הדעת בקלות. התנתקו מרעשי הרקע והתרכזו בעבודה.