גורמים לכאבי גב ופתרונות פשוטים ליישום

גורמים לכאבי גב ופתרונות פשוטים ליישום

 

מטרתנו במאמר שלפניך היא לסייע לך לקבל הבנה טובה יותר של הגוף שלך והסיבות שבגינן אתה עלול לחוות כאב או אי נוחות בעבודה.

הגוף שלנו לא נועד לישיבה ממושכת ולכן השרירים שלנו מתעייפים.

השרירים הראשונים שמתחילים להתעייף הם שרירי הליבה (היציבה) שלנו. שרירים אלה מסיעים להחזיק ולייצב את עמוד השדרה במצב ניטרלי. כתוצאה מכך אנו בסופו של דבר הולכים כפופים ומרושלים ומפצים על כך באמצעות שרירים אחרים. שרירים אלה נושאים את הנטל ומרוב עומס נרגיש כאבים בשריר.

במידה ונשב בזוויות מוזרות שרירים מסויימים נמתחים מדי או מקוצרים מדי מה שגורם להם להיות חלשים יותר וגמישים הרבה פחות ולכן חשופים לפציעה ונזק.

המתח המתמיד והעומס על שרירים אלו מוכר כעווית שרירים. עם התכווצות השרירים, השרירים נשארים בהתכווצות מתמשכת וזרימת הדם לרקמות נפגעת. משמעות הדבר היא ירידה בחמצן ובחומרים המזינים. הדבר מוביל להתפתחות של "קשרים" כואבים בשרירים. נקודות אלה יכולות לגרום לכאב מקומי או לכאב מקרין. (כאב שמקורו מרוחק מהאזור הכואב)

התגובה הטבעית של הגוף לכאב היא להדק סביב האזור הפגוע במטרה לספק הגנה. התוצאה היא מחזור כאב שריר באופן הבא: 

  • Fatigue- עייפות
  • Muscle Contraction & Spasm- התכווצות ועיוות שרירים
  • Decreased Blood Flow & Increased Wastes- ירידה בזרימת הדם
  • Pain- כאב

כפי שניתן לראות, מתפתח מן מעגל קסמים. התכווצות שרירים גורמת לנטייה מוגברת לפציעה כאשר השריר מאבד מגמישותו.

תנועות חוזרות ונשנות כמו הקלדה, יכולות לגרום להצטברות של טראומה קטנה ובסופו של דבר לגרום להתמוטטות.

הכאב מחריף אם תנועות קטנות אלה מבוצעות בזוויות מוזרות ללא הפסקות. הפרעות מסוג זה ידועות בשם הפרעות טראומה מצטברות (CTD) או פציעות מאמץ חוזרות (RSI). הם מתפתחים בהדרגה ויכולים להשפיע על השרירים, הגידים, המפרקים והעצבים בכל מקום בגוף.

על מנת למנוע CTD, הגוף שלך זקוק לזמן התאוששות. זמן התאוששות שאינו מספק, שולל את החמצן השרירי ומאפשר בזבוז משאבים כדי לבנות לאורך זמן. הדבר מוביל לעייפות בשלבים המוקדמים ופציעה אפשרית מאוחר יותר.

תרגול ארגונומי יכול לסייע במניעה ובהקלה של בעיות אלה:

  • וודאו כי הנכם יושבים בתנוחה הנכונה
  • וודאו כי תחנת העבודה ארגונומית ומותאמת ככל הניתן
  • היו מודעים לדרכים האופטימליות לשימוש בציוד שולחן העבודה
  • הקפידו לקחת הפסקות עבודה נאותות

בתקווה שהידע החדש שרכשת, ישפיע לחיוב על בריאותך!

שבו נכון, קחו הפסקות ותהיו בריאים.

 

AhronGlaz

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *